سینما و تلویزیون در تسخیر گیمرها
میتوان گفت در دهههای اخیر کیفیت بازیهای ویدئویی نه تنها در بعد تصویر و گرافیک بلکه از جهت نوع روایت و قصه پردازی به حدی پیشرفت داشتهاند که شخصیتهای ماندگاری را ثبت کردهاند، شخصیتهایی که همواره مورد بحث هستند و توانایی به تصویر کشیده شدن در قالبهای دیگری مثل فیلم، سریال، انیمه یا انیمیشن را هم دارند.
همین موضوع باعث شده است مخاطبان از تبدیل بازیهای ویدئویی به اثری در در سینما و تلویزیون استقبال کنند اما نگرانیهایی نیز برای آنها وجود دارد. یکی از این نگرانیها احتمال عدم تطابق درست داستان بازی با چیزی است که فیلمنامهنویسها مینویسند. نگرانی دیگر در مورد ویژگی و عناصر تصویری و عدم ایجاد احساس تعلق به تصویر بازسازی شده است.
این نگرانی بارها سبب شده اثری که براساس بازی ویدئویی ساخته شده تبدیل به یک شکست بزرگ تجاری و فرهنگی برای کمپانی و عوامل شود. بنابراین انتخاب یک بازی ویدئویی که طرفداران زیادی دارد به عنوان سوژهای برای فیلم و سریال، انیمه و انیمیشن ریسک زیادی به شمار آید که یک تهیهکننده، کارگردان یا نویسنده میتواند بپذیرد. حتی یک بازیگر برای بازی در نقشی که سرچشمه آن به یک بازی ویدیویی برمیگردد میتواند انتخاب بسیار پرخطری کرده باشد.
این مسئله بسیار در بازسازی ویدئوگیمها در حالتهای دیگر تصویر رایج است که مخاطبان به انتخاب بازیگر به شدت انتقاد کردهاند و به همین علت پروژه شکست خورده است.